9 maj 2011

Axilur® vet 250 mg tablett


Som ni kanske känner igen på inläggets rubrik och bilden ovan gäller det alltså avmaskning för Ronja för tillfället. Man skall ge 50mg per kilo och en tablett är 250mg (5 kilo). Jag räknar med att Ronja väger 5 kilo (vet ej exakt hennes vikt nämligen) vilket då betyder förståss att jag gav henne en hel tablett idag, och det kommer jag att fortsätta med nu ännu 2 dagar framöver. Jag avmaskar Ronja varje vår och höst. Hurdana rutiner brukar ni ha med era hundar?

Nu blir det en lååååång jogginglänk för mig och Ronja :)

                             (Bilderna är tagna från google)

2 kommentarer:

  1. Jag tror att också du kan ge Ronja 1½ tablett per gång, för Evi väger about 7 kilo och den är en pytteliten westie (Ronja ser större ut på bilderna). Djurläkaren har sagt åt oss att ämnet funkar bättre och man kan vara säker på att allt överlopps försvinner.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! :) Ger henne 1½ tablett idag, för Ronja väger nog närmare 7 kilo sku jag tro ;D

    SvaraRadera